Bli aktiv

Du behövs i Vänsterpartiet! Varje enskild medlem är viktig för att vi ska bli en stark kraft och lyckas skapa ett mer rättvist och jämställt samhälle. Arbetet i Vänsterpartiet utgår ifrån dina intressen och ditt engagemang.råsta demo

Här har vi samlat några exempel på hur du kan vara aktiv här i Solnaföreningen. Det finns mängder av fler saker och det går även att förutom i Solna även att vara aktiv i Storstockholmsdistriktet.

Engagera dig lokalt i din stadsdel

Vi har områdesgrupper i flera stadsdelar. Läs mer om områdesgrupperna här

Kom på medlemsmöten

Diskutera aktiviteter och politiska frågor, lär dig mer om vår politik.

Lära dig mer om politiska frågor och träna argumentation

Vi har studier på vissa medlemsmöten och på andra sätt

Solnas kalenderdela ut kommunnytt

Storstockholms kalender

Dela ut kommunnytt

I kommunnytt skriver vi om frågor som vi just nu driver i Solna och om centrala kampanjer. Om du vill göra något konkret som tar max 30 minuter i månaden så får du gärna anmäla dig och dela på egen hand i närheten av din bostad. Anmäl dig till [email protected] /0704-434322. Du skriver ca antal och  i vilken trappuppgång du vill dela ut. Vi kommer kontakta dig och stämma av hur du lättast vill hämtar månadens nummer. Genom att anmäla dig betyder inte det att du behöver dela ut varje månad.

Var med på utåtriktade aktiviteter

Var med och prata politik och dela ut material på någon av våra utåtriktade aktiviteter. Tex har vi Röd Lördag varannan lördag utanför Solna Centrum, ibland delar vi flygblad utanför tunnelbanestationer. Det går bra även som ny medlem att vara med det finns alltid någon som varit med sedan innan och stöd i hur ni gör om ni inte kan svara på en fråga.

Hjälp till att arrangera och hjälp till med praktiska saker

För att kunna göra alla våra aktiviteter behövs mycket planering och praktiskt jobb. Det kan vara allt från att planera aktiviteter, boka lokaler, köra saker, laga mat till sociala aktiviteter, blada utskick, mm. Om du har körkort och eller bil får du gärna anmäla dig till vår billista.

Hjälp till med mediearbetemöte

Vi behöver alltid stöd i mediaarbete såsom foto och film.

Sprid vår politik i sociala medier

Gilla gärna  oss på facebook.

Bidra med kunskap och idéer

De som företräder partiet i kommunen behöver hela tiden information och idéer från oss medlemmar. Du får gärna bidra med idéer och tankar kring politiska frågor  du är extra intresserad av.