6 juli Vänsterpartiet Solna söker politisk sekreterare

Vi söker en politisk sekreterare med stort intresse för politik och som delar Vänsterpartiets värderingar. Den vi söker har ett helhjärtat engagemang i vänsterpartiets hjärtefrågor som välfärden, social rättvisa, feminism och klimat.
Läs artikeln här

Hbtq-certifiera Solnas fritidsgårdar

Vänsterpartiet vill ha ett samhälle där alla känner sig lika välkomna oavsett sexualitet, könsidentitet eller könsuttryck. Därför lägger Vänsterpartiet i Solna en motion om att hbtq-certifiera alla fritidsgårdar i Solna.
Läs artikeln här

Alla som arbetar för Solna stad ska ha schysta villkor!

På senaste kommunfullmäktige i måndags debatterades frågan om krav på kollektivavtal eller villkor i enlighet med kollektivavtal för de upphandlade verksamheterna i staden. Det var Vänsterpartiet som tillsammans med Miljöpartiet och Socialdemokraterna ställde några frågor i en interpellation till kommunstyrelsens ordförande Pehr Granfalk (M). Läs artikeln här

Vänstern stod upp för rättigheten till bostad i Kommunfullmäktige

Måndagen den 27 mars sammanträdde Kommunfullmäktige i Solna och ärende nr 15 hette: ”Riktlinjer till Bostadsförsörjning”. Vänsterpartiet Solna stod ännu en gång i talarstolen och talade för rätten att få en bostad i Solna även när man inte vill eller inte kan köpa en bostadsrätt. Vi har varit ensamma om att kräva att det ska byggas fler hyresrätter. Läs artikeln här

Fler artiklar