• Jobba med oss! ...

Jobba med oss! Vi söker valarbetare/kommunikatör

Inför valrörelsen 2018 söker vi dig som vill jobba för Vänsterpartiet Solna. Du kommer att arbeta tillsammans med våra politiska sekreterare med att stärka upp Vänsterpartiet Solnas kommunikationsarbete. Framåt valet kommer arbetet även att omfatta praktiskt och administrativt valarbete.

Din uppgift kommer att vara att skapa konkurrenskraftig och målgruppsanpassad politisk kommunikation för Vänsterpartiet Solna. Arbetsuppgifterna inkluderar att framställa film, bild, tryckmaterial och digitalt material till våra sociala medier. Utöver detta kommer du även skriva olika sorters texter såsom flygblad, artiklar m.m.

Vi ser gärna att du har kunskaper och erfarenheter inom film, grafisk design, fotografering och textproduktion, samt av strategiskt kommunikationsarbete. Du behöver ha god kunskap om Vänsterpartiets politik och dela våra värderingar. Du behöver också vara stresstålig, ha god samarbetsförmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av valarbete, ideella/politiskt styrda organisationer och arbetslivserfarenhet inom kommunikation är meriterande.

Omfattning: 40 %
Tillträde: 26 februari, eller enligt överenskommelse
Varaktighet: 6 månader
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Vi tar gärna emot din ansökan med CV, personligt brev och några arbetsprover. Vänligen skicka din ansökan och eventuella frågor till [email protected] senast 4 februari.