• Satsa på alla s...

Satsa på alla stadsdelar

Vänsterpartiet vill göra Solna mer jämlikt och föreslår en lista på kommunal service som ska garanteras i alla medborgares närmiljöer

Solna har idag en ojämlikhet mellan stadsdelarna. Vissa stadsdelar har sämre utemiljö och det saknas kommunal service såsom skolor, bibliotek, fritidsgårdar och föreningslokaler.

Vänsterpartiet vill att den styrande högern undersöker ojämlikheten mellan stadsdelarna idag och agerar för att minska skillnaderna.

Vänsterpartiet föreslår en garantilista

– Föreningslokaler
– Kulturaktiviteter
– Grönområde

Det här är en lista på sådant som Vänsterpartiet vill att alla ska ha tillgång till i sitt närområde och som partiet har med i sitt budgetförslag. Vänsterpartiets satsningar leder både till att vi skulle få en starkare välfärd som vi kan lita på och till minskad arbetslöshet. Tillgång till kommunal service handlar inte bara om jämlikhet mellan stadsdelar utan även om jämlikhet mellan medborgare eftersom det är verksamheter som är öppna för alla.

Det här kan du göra

Skicka ett brev till de styrande politikerna

Vänsterpartiet är ett parti i opposition och styr inte i kommunen idag, men vi jobbar aktivt för att lyfta frågorna och pressa den styrande högern för att satsa mer resurser på kommunal verksamhet. Du kan hjälpa till genom att skicka ett digitalt brev här till Pehr Granfalk, moderat och kommunstyrelsens ordförande.

skicka-vykort-knapp-1

Vill du vara med oss och arbeta för ett mer solidariskt och rättvist Solna?
Här kan du bli medlem i Vänsterpartiet