• Vänsterpartiet ...

Vänsterpartiet Solna söker politisk sekreterare

Vi söker en politisk sekreterare med stort intresse för politik och som delar Vänsterpartiets värderingar. Den vi söker har ett helhjärtat engagemang i vänsterpartiets hjärtefrågor som välfärden, social rättvisa, feminism och klimat.

Som politisk sekreterare arbetar du med politik, organisation och administration. Vi har idag två politiska sekreterare och den tjänst vi nu ska tillsätta är den tjänst som främst är inriktad på det parlamentariska arbetet. Du kommer att vara en resurs åt vår kommunfullmäktigegrupp och arbeta tillsammans med gruppledaren. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att ta fram underlag för gruppen inför olika typer av politiska beslut. Du kommer i jobbet att ha många kontakter med människor i den kommunala organisationen, med medborgare och i Vänsterpartiet. Du kommer att vara en aktiv del i vår organisation inför valet 2018.

Du behöver vara bra på att uttrycka dig både skriftligt och muntligt och ha god organisationsförmåga. Vi förutsätter att du har datavana och mediavana samt föreningserfarenhet. Kunskaper om det politiska styrets uppbyggnad är en merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgraden är ca 75% och anställningen är en visstidsanställning fram till 31 december 2018.

Tillträde

18 september eller enl. överenskommelse.

Lön

Enligt avtal.

Arbetstid

Oreglerad arbetstid

Din ansökan med CV ska ha inkommit senast 2017-08-06 till:

[email protected]

Upplysningar om tjänsten lämnas av Thomas Magnusson, gruppledare för Vänsterpartiet i Solna, telefon 072-583 37 05.