• På gång

På gång

Här finns information om kommande aktiviteter och om var och när du kan möta oss i Vänsterpartiet för att diskutera politik. Du är välkommen även om du inte är medlem ännu men är nyfiken på Vänsterpartiet.

25 september / Träff för nya medlemmar
Som ny medlem kan det ibland vara svårt att veta hur man bli aktiv. Det vill vi hjälpa dig med! Träffa vår medlemsansvarige Leif Åsbrink López och vår tillträdande gruppledare Sandra Lindström så samtalar vi om vad föreningen gör och om hur just du kan engagera dig. Vi bjuder på fika.
17.30-18.30
Facebookevent
➤ Anmälan: Anmäl dig till [email protected] senast 24/9.

9 oktober /Träff för nya medlemmar
17.30-18.30
Facebookevent
➤ Anmälan: Anmäl dig till [email protected] senast 8/10.

25 oktober / Medlemsmöte
Höstens viktigaste medlemsmöte! Vi ska fastställa vår budget för det kommande året. Vi bjuder på mackor och fika. Välkommen!
Ny medlem? Kom redan kl. 17.15 så berättar vi för dig hur arbetet fungerar i vår förening och samtalar om hur just du kan engagera dig.
18.00-21.00

27 oktober / Utbildningsdag för parlamentariker
Är du ny i fullmäktige, eller sugen på att utveckla dina färdigheter som talare? Är du osäker på arbetsgången i nämnderna, eller helt enkelt nyfiken på att ta en plats i en nämnd vid årsskiftet? Då ska du gå vår utbildning för parlamentariker! Utbildningen är öppen för alla medlemmar som sitter i fullmäktige eller en nämnd, eller som är intresserade av att göra det i framtiden. Vi kommer gå igenom hur det parlamentariska arbetet fungerar i fullmäktige och våra nämnder, få skolning i retorik och kroppsspråk för att vässa våra förmågor att leverera ett budskap, samt lära oss om härskartekniker och hur vi bäst bemöter dem. Vänsterpartiet Solna bjuder på lunch, kaffe/te och fika under dagen.
➤ Plats: Solna stadshus, KF-salen.
10.00-16.00
➤ Anmälan:
Anmälan görs senast 25/10 till [email protected] Meddela även ev. allergier eller kostavvikelser.