• Vår politik

Vår politik

Alliansen har länge styrt Solna och resultatet av deras politik är ett ojämlikt Solna. Alliansen prioriterar Sveriges lägsta kommunalskatt framför vår välfärd.

Vänsterpartiet vill skapa ett annat Solna, ett jämlikt Solna. Vi vill ha ett Solna med en välfärd att lita på. Du ska veta att ditt barn möter trygghet i skolan och att dina föräldrar får värme och omsorg på äldreboendet. Att välfärden fungerar är en förutsättning för jämlikhet. En bra välfärd utjämnar klasskillnader och skapar lika möjligheter för kvinnor och män.

Solnas medborgare vet att alliansens löften om upprustningar och välfärd är tomma ord. Andra oppositionspartier väljer att enbart göra mindre förändringar gentemot den politik vi ser i dag. Vänsterpartiet är det enda partiet som är villiga att göra de stora satsningar som krävs. Dessa finansierar vi med en skattehöjning på det 70 öre och med den höjningen skulle Solna ha Sveriges fjärde lägsta kommunalskatt.

Delar du vår vision? Läs mer om hur du gör för att engagera dig.

Läs mer om vår politik:
Politik från A till Ö