Klimatkrisen, militarismen och imperialismen – från Gaza till Sverige. 🌍🚩

Söndag 20 oktober bjuder vi in till föreläsning och panelsamtal med Gudrun Schyman och Nadja Awad på tema klimatkrisen, militarismen och imperialismen – från Gaza till Sverige.

Det bjuds på fika! 🧁

❗️

ANMÄLAN
Evenemanget är öppet för alla men anmälan krävs, senast den 11:e oktober kl 13.00 Detta görs antingen via länken på vårt fb-event, eller på följande länk. 🔗https://bit.ly/3MG1I7o

Uppge diet/allergier.
Väktare kommer finnas på plats på eventet.

För kontakt och vidare info maila:
📩 [email protected]
PROGRAM
• 12.30-13.00 Incheckning
• 13.00-13.45 Föreläsning med Nadja Awad
• 13.45-14.00 PAUS
• 14.00-15.00 Föreläsning med Gudrun Schyman
• 15.00-15.15 PAUS
• 15.15-16.15 Panelsamtal och frågestund med Nadja Awad och Gudrun Schyman
• 16.15-16.45 Avslutningsmingel
GUDRUN SCHYMAN
Gudrun Schyman är tidigare partiledare för (V) och (fi) och har bland annat erfarenhet av Vänsterpartiets rekordval 1998 samt implementeringen av feminismen i partiet. Hennes föreläsning kommer bland annat handla om demokratins försvagning och den professionaliserade politikens avstånd till civilsamhället – som utnyttjas av icke-demokratiska krafter. Andra teman som kommer behandlas är de akuta, existentiella hoten; klimatkrisen och militarismen.
NADJA AWAD
Nadja Awad (V) är gräsroten och riksdagsledamoten från Örebro. Hur hänger rasism, kolonialism och imperialism ihop med det folkmord som sker på Palestinas folk? Vilken roll har Vänsterpartiet att fylla i motståndsrörelsen, i det nya klimat som hetsar mer mot Palestinarörelsen än mot folkmordet?

Missa inte detta ✊🏻✊🏼✊🏽✊🏾✊🏿.

Plats: Solna Folkets Hus, Skytteholmsvägen 2, Solna. Närmaste t-bana: Solna Centrum.