• På gång

På gång

Här finns information om kommande aktiviteter och om var och när du kan möta oss i Vänsterpartiet. Du är välkommen även om du inte är medlem ännu men är nyfiken på Vänsterpartiet.

20 april kl 18.00: ALLA SKA BO – bostadskrisens historia, konsekvenser och lösningar

➤ Datum: 20/4
➤ Tid: 18.00-19.30
➤ Zoomlänk:  https://us06web.zoom.us/j/86395720191
➤ Facebook-evenemang:

Vad händer när tak över huvudet går från en självklar rättighet till en vara på en marknad?

Vänsterpartiet Solna bjuder in till samtal med ungdomsorganisationen jagvillhabostad.nu, Malcolm Jallow (riksdagsledamot och bostadspolitisk talesperson för Vänsterpartiet) och Hannes Rolf (postdoktor i bostads- och urbanforskning vid Uppsala universitet).

Kan vara en bild av utomhus och text där det står ”ALLA SKA Bo bostadskrisens historia, konsekvenser och lösningar Dina Oetterli, Jagvillhabostad.nu Malcolm Jallow (۷) Hannes Rolf, bostadsforskare”

21 april kl 18.00: Medlemsmöte om valstrategi

På detta medlemsmöte beslutar vi om vår lokala strategi i valet. Vi röstar om våra vallöften, beslutar inriktning för vår kommunikation och vilka aktiviteter vi prioriterar i valet. Ett utmärkt tillfälle att peppa igång tillsammans inför valrörelsen!

➤ Datum: 21/4
➤ Tid: 18.00-20.00
➤ Plats: Partilokalen på Bergdalen 4 i Sundbyberg. Tunnelbanestation: Näckrosen.
➤ Facebook-evenemang: https://www.facebook.com/events/446879927244942/

28 april kl 18.00: Medlemsmöte 1 maj-pepp: Pizza, pyssel och partiledare

Det är dags att samla oss inför 1 maj och valrörelsen! Tillsammans äter vi pizza, pysslar och gör plakat eller banderoller för de som vill och peppar inför 1 maj. Vår partiordförande Nooshi Dadgostar kommer vara med direkt på länk över nätet och svara på frågor via chatten. Pizza serveras från kl. 18.00, och Nooshi kommer prata från kl. 19.00. Varmt välkommen!

➤ Datum: 28/4
➤ Tid: 18.00-21.00