• På gång

På gång

Här finns information om kommande aktiviteter och om var och när du kan möta oss i Vänsterpartiet. Du är välkommen även om du inte är medlem ännu men är nyfiken på Vänsterpartiet.

25 januari 18.00: Träffa en parlamentariker!
Vad gör en parlamentariker och vad innebär det att ha ett förtroendeuppdrag för Vänsterpartiet Solna? Hur är det att sitta i fullmäktige eller en nämnd?

Välkommen till en träff för nya och gamla medlemmar där vi reder ut vad ett fullmäktige är, vilka frågor som där bedrivs och hur det parlamentariska arbetet går till. Medverkar gör vår gruppledare Sandra Lindström, Atilla Yavuz (kommunfullmäktige och tekniska nämnden) och Leif Åsbrink Lopez (socialnämnden).
Zoom-länk
Facebook-evenemang
➤ Anmälan: Frivilligt, men mejla gärna Nadja på [email protected]

27 januari 18.00: Medlemsmöte och Vänsterpizza
Välkommen på digitalt medlemsmöte och Vänsterpizza! Föreningen bjuder på valfri vegetarisk pizza eller sallad till mötet. Beställ från din favoritrestaurang och visa kvittot så ersätter vi dig för maten.
Dagordning
Zoom-länk
Facebook-evenemang

19 februari 13.00: Årsmöte
Årsmötet blir digitalt via Zoom och röstningsverktyget Suffra. All information om anmälan och nomineringar finns här. Handlingar och länk kommer!