• Solnavänstern s...

Solnavänstern skänker 5000 kronor till kvinnor och familjer i Gaza

Under internationella kvinnodagen väljer Vänsterpartiet Solna att donera 5000 kronor till katastroffonden hos organisationen Kvinna till Kvinna. Pengarna går till kvinnor och familjer på Gazaremsan.

Kvinna till Kvinnas katastroffond har hittills delat ut 500 hygien-kit till kvinnor på flykt, filtar och tält till människor på flykt och 14 000 måltider till nästan 3000 familjer på flykt.

För Vänsterpartiet Solna är det en självklarhet att donera pengar till denna katastroffond när ett folkmord utspelar sig framför våra ögon. Att stötta människorna i Palestina under dessa tider är inte ett val, det är ett måste. Att stötta kvinnor och familjer i Palestina är vår plikt och det minsta vi kan göra.

Som ett feministiskt parti väger den internationella solidariteten tungt och frigörelsen från patriarkatets våld och förtryck är en kamp vi utkämpar tillsammans med olika rörelser och med världens kvinnor. Denna kamp tar vi för att varenda kvinna förtjänar att få leva sitt liv fritt från våld och förtryck. Denna kamp tar vi så att alla i hela världen en dag får leva i frihet och trygghet.

Vänsterpartiet Solnas styrelse & gruppledare