• Vänsterpartiet ...

Vänsterpartiet Solna söker politisk sekreterare på heltid

Vänsterpartiet har gått framåt och blivit tredje största parti i Solna. Eftersom vår politiska sekreterare ska doktorera söker vi nu dig som vill arbeta som politisk sekreterare hos oss under mandatperioden. Du kommer att arbeta tillsammans med våra gruppledare och våra förtroendevalda med att utveckla och sprida vår politik till Solnaborna.

Dina arbetsuppgifter kommer vara varierade men ha ett stort fokus på politisk kommunikation, intern såväl som extern. Du kommer både att arbeta strategiskt med att leda och utveckla vårt kommunikationsarbete, samt att utföra arbetet. Arbetsuppgifterna inkluderar att framställa texter, tryckmaterial, rörlig bild och att fylla våra sociala medier-kanaler med innehåll. Därutöver kommer du stötta våra förtroendevalda, vara ute och kampanja och arbeta administrativt med att exempelvis planera möten och aktiviteter.

Du har god kunskap om Vänsterpartiets politik och delar våra värderingar. Du har god samarbetsförmåga och är ansvarstagande, organiserad och initiativrik. Erfarenhet från arbete i Vänsterpartiet eller en politikerstyrd organisation som kommun eller landsting är en merit. Relevant högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, kommunikation eller juridik är också meriterande.

Omfattning: 100 %
Tillträde: 18 februari, eller snarast möjligt därefter.
Varaktighet: till 31/12 2022, i enlighet med kommunallagens regler för politiska sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev samt eventuella frågor till [email protected] senast 27 januari.