• Solnas välfärd ...

Solnas välfärd – Inte till salu

• Idag går skattepengar avsedda för skola, vård och omsorg istället till privata vinster.
  • Riskkapitalbolag och aktieägare bestämmer över allt mer i välfärden.

Istället för att välfärdens resurser försvinner till vinst ska de användas till fler lärare och undersköterskor.

Vi vill ta ansvar för att Solnabornas skattemedel på ett effektivt och demokratiskt sätt hamnar hos dem och inte i de privata företagen och deras aktieägares fickor. Därför arbetar vi för en stark offentligt driven och finansierad välfärd, med en kommunal verksamhet som rymmer en omfattande valfrihet för den enskilde.Solna är inte till salu

Att vår gemensamma välfärd drivs och finansieras offentligt tror vi är det bästa verktyg som hittills skapats för att säkerställa allas lika rätt att ta del av den.

Här finns Vänsterpartiet Storstockholms egen sida om att Stockholm inte är till salu.