• Välkomna vår ny...

Välkomna vår nya valkommunikatör!

Välkomna vår nya valkommunikatör Arash Gelichkan! Arash är 31 år, journalist, Solnabo och en engagerad medlem i Vänsterpartiet Solna. Sedan förra veckan arbetar Arash med vår valkommunikation.

Hur känns det att vara vår nya valkommunikatör?
Det känns både spännande och kul att bidra med mina erfarenheter av skrivande och aktivism i vår strävan efter ett jämlikt samhälle. Jag ser fram emot att vara del i en gräsrotskampanj som handlar om vardagen för de många och inte det rikaste fåtalets intressen.

Vad kommer du att göra hos oss?

Jag kommer jobba med den politiska kommunikationen på sociala medier, på debattsidor och ute på torgen. Vi håller till exempel på att ta fram en lättillgänglig valhemsida där alla kan ta del av vår politik och vad vi gör som partiförening. Senare kommer vi bjuda in intresserade Solnabor till ett stort och trevligt utomhusmöte med politikerbesök och uppträdanden. Det är viktigt att folk som inte brukar rösta ser att politik kan vara något som är både angeläget och kul oavsett vad hen i slutändan lägger i vallådan.

Vad ser du mest fram emot i valet 2018?
Att bryta det kalla klimatet i samhället och debatten till förmån för sammanhållning kring en positiv vision om en jämlik välfärd och social rättvisa i vår tid. Och förhoppningsvis att vi får en regering som på allvar tar de första stegen för att bryta utvecklingen med skenande klassklyftor och misstro mellan människor. Det kräver ett starkt resultat för Vänsterpartiet.