• Vänsterpartiet ...

Vänsterpartiet Solna söker ombudsman på 25 %

Vänsterpartiet är Solnas tredje största parti och efter en framgångsrik valrörelse ingår vi nu i majoritetsstyret Solnakoalitionen! Vi har knappt 300 medlemmar och 25 förtroendevalda med olika bakgrunder och erfarenheter som möts i vårt gemensamma engagemang för ett bättre samhälle. För att förstärka vår organisation anställer vi nu en ombudsman på 25 %.

Arbetet som ombudsman går ut på att i nära samarbete med styrelse, kansli och medlemmar anordna interna och utåtriktade aktiviteter och utveckla föreningens arbete. I tjänsten ingår också administrativa arbetsuppgifter.

För att trivas i rollen behöver du vara en prestigelös relationsbyggare som tycker om att samarbeta med och motivera andra människor. Du är en god organisatör, har stor initiativförmåga, ser vad som behöver göras och hugger in där det behövs. Självklart delar du Vänsterpartiets värderingar.

Utgångspunkten för ditt arbete kommer vara Vänsterpartiets kansli i Solna stadshus. Du kommer att arbetsledas av vår gruppledare, och arbeta nära gruppledare, politisk sekreterare och styrelse samt ha kontakt med partierna i Solnakoalitionen, distriktet och närliggande partiföreningar.

Arbetsuppgifter:
  • Välkomna nya medlemmar till föreningen, stötta styrelsen och motivera medlemmar till engagemang
  • Organisera medlemsmöten, utbildningar och sociala aktiviteter för våra medlemmar
  • Planera och genomföra evenemang, flygbladsutdelningar och andra utåtriktade aktiviteter
  • Utveckla arbetsformer, rutiner och strukturer som tillvaratar medlemmars engagemang och utvecklar organisationen
  • Administration, såsom att föra protokoll, uppdatera register, genomföra utskick och utföra bokningar
Önskvärda kvalifikationer:
  • Erfarenhet av engagemang i förening eller ideell organisation, exempelvis genom styrelsearbete
  • Erfarenhet av service- och/eller relationsbyggande arbete
  • Erfarenhet av kampanjarbete
  • God datorvana, eftersom du kommer att arbeta med olika digitala verktyg
  • B-körkort
Meriterande:
  • Engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisation
  • God kännedom om partiets målgrupper
  • För tjänsten relevant utbildning
Upplysningar

Omfattning: 25 %. Oreglerad arbetstid tillämpas, vilket innebär arbete på såväl kvällar som helger.
Varaktighet: tillträde enligt överenskommelse, till och med 31/12 2026.
Lön: Fast månadslön enligt Solna stads avtal för politiska sekreterare.

Ansökan

Vill du jobba med oss? Skicka din ansökan med CV och personligt brev samt eventuella frågor till [email protected] senast 5/2 2023.