• Vi kräver eldup...

Vi kräver eldupphör

Under ett par veckors tid har Israel brutalt bombat Gazaremsan. Cirka 10 000 människor beräknas ha dött, varav nära hälften barn.
Vi fördömer också Hamas attack mot Israel. Oskyldiga bör aldrig falla offer för våld. Detta gäller både palestinier och israeler. Det vi nu däremot bevittnar är en gigantisk humanitär katastrof. Miljontals människor flyr men endast ett par tusental har kunnat lämna Gazaremsan. Miljontals människor vill ha fred och frihet men Israel jobbar medvetet emot en palestinsk stat med sin illegala ockupation, blockad mot Gazaremsan och bosättningspolitik på Västbanken.
Vänsterpartiet Solna kan inte tyst titta på. Vi väljer att donera 4000 kronor till Palestinagruppernas insamling för humanitär hjälp till Gazaremsan. När regeringen och SD talar om att skära i biståndet till de oskyldiga palestinier som drabbas av detta hemska våld så väljer Vänsterpartiet Solna en annan väg!

Vänsterpartiet Solnas styrelse