• Tack för en fan...

Tack för en fantastisk valrörelse!

Valet är över! Och vilken valrörelse vi har gjort!

Vi har:
– Slagit medlemsrekord i partiet. Nu är vi över 27 000 medlemmar!
– Slagit medlemsrekord i partiföreningen och passerat 200 medlemmar. Lokalt har vi mer än fördubblat medlemsantalet jämfört med valet 2014 och fått åtminstone 70 nya medlemmar bara sedan årsskiftet.
– Vänsterpartiet Solna har fått över 1100 gillare på Facebook och 600 följare på Instagram.
– Vi har synts mer i lokalmedia än tidigare.
– Fått över 1000 nya väljare i Solna.
– Blivit Solnas tredje största parti!

Efter en riktig rösträkningsrysare står det klart att Vänsterpartiet tar det mandat som under valnatten såg ut att tillfalla Kristdemokraterna. Det innebär att vi växer till 8,7 %, går från 5 till 6 mandat – och att alliansen tappar egen majoritet i fullmäktige. Solnaborna har alltså Vänsterpartiet att tacka för att Alliansen blir utan egen majoritet. Nu ska vi arbeta stenhårt för att få igenom så mycket vänsterpolitik vi bara kan.

Slutligen vill vi bara säga: TACK! Vi har varit åtminstone 60 aktiva i Solna-valrörelsen, varav flera nya medlemmar. Ni har stått i valstugan, affischerat staden, delat flygblad, åkt på cykelturné, pratat politik, burit tunga saker, byggt valstuga, organiserat Jonas Sjöstedt-evenemanget och tusen andra saker. Utan ert engagemang och era röster hade vi inte haft en så fin och smidig valrörelse, och vi hade inte varit Solnas tredje största parti.

/Sandra Lindström, tillträdande gruppledare